Daj ono što možeš i dobij ono što trebaš

Ovaj post ćemo započeti i završiti s nekoliko zanimljivih zapažanja autora knjige „Novi svijet“, Michaela Laitmana i Anatolija Uljanova. Polazeći od toga da „priroda slijedi načelo uzajamnog jamstva – daj ono što možeš i dobij ono što trebaš – ljudi funkcioniraju na suprotan način: uzmi ono što možeš, a daj ono što moraš.

Mi ljudi eksploatiramo jedni druge, a svi mi kao čovječanstvo eksploatiramo prirodu.“ Prosinac je vrijeme kada ćemo intenzivirati komunikaciju na društvenim mrežama, intenzivnije surfati Internetom u potrazi za poklonima i tako ostavljati trag o svojim željama i interesima, temeljem kojeg će marketinški stručnjaci kreirati naš osobni potrošački profil. Vjerojatno će nam inbox zatrpati raznim promocijama i ponudama, skrojenim baš po našoj mjeri i osobnim preferencijama.

Prosinac je mjesec u godini kada posebno dolazi do izražaja namjera jednih da eksploatiraju druge, ovaj put s ciljem stjecanja što veće dobiti i to na račun naše pojačane emocionalne osjetljivosti potaknute blagdanskim ozračjem.  

Nasilni i agresivni medijski sadržaji usmjereni na naše najintimnije emocije bjesomučno se bore da nam izvuku i zadnji novčić iz džepa. Nije lako odoljeti izazovima svih tih prekrasnih reklama s mjestom radnje u veselom obiteljskom blagdanskom okruženju. To ne znači da zagovaramo blagdane bez poklona, jer naši im se mališani jako vesele, ali svakako je važno u svemu tome naći pravu mjeru i smisao.

Važno je da se ne nalazimo u situaciji da kupujemo zato što drugi kupuju i zato što ne želimo zaostajati. Ovo je odlična prilika da s djetetom porazgovarate o utjecaju reklama na odluke o potrošnji i zbog čega su reklame u prosincu posebno usmjerene upravo na djecu. Iskoristite ovo vrijeme da učinite nešto i za druge ljude.

Pogledajte oko sebe, čak i ako nemate financijske mogućnosti da nekome pomognete, možda bi netko u vašoj blizini bio sretan da ga posjetite, pokažete znak pažnje jednim tanjurićem kolačića ili da ga se sjetite jednom lijepom čestitkom za Božić.

Uključite djecu u takve aktivnosti i naučite ih dijeliti. Za društvo u kojem živimo i našu budućnost dobro je odgajati djecu koja će razviti empatiju prema drugim ljudima i koja će znati dijeliti. Definitivno se slažemo s autorima spomenute knjige kad kažu:

  • da smo stvorili kulturu konzumerizma koja za sobom povlači agresivnu proizvodnju, marketing, potrošnju roba i usluga, ne zato što nam one čine život lijepim, već zato što se s njima možemo praviti važni.“ 
  • „kada se jedni prema drugima budemo ophodili kao prema članovima obitelji, nećemo trpjeti nejednakost mogućnosti ni sredstava ni između nas, niti bilo gdje u svijetu“.   
  • „kada društvo bude cijenilo ljude prema njihovu doprinosu u društvu, ljudi će poželjeti pridonositi društvu kako bi i sami bili cijenjeni.“

Osobne financije, financijska pismenost, zaštita potrošača - testiraj svoje znanje www.hife.hr.